Fejl på Heljans CB- vogne

af cm, 3/5 2013, 17:42 (4020 dage siden) @ bl

Hej Ulrik!

Når jeg ser de indlæg, som du forholder dig til, kan jeg ikke lade være med at tænke på Mattæus kapitel 7 vers 6.

Keep up the good work!

Bjarne

-nemlig!

Og så lige: Når man står hos sin hobbyforhandler med vognen i hånden, så er det jo dér, at man skal "rejecte" vognen - i dette tilfælde CB-vognen. For at kunne gøre det konsekvent, kan man medbringe sin litteratur -eksempelvis "Danske Personvogne" for at forvisse sig om hvorvidt eventuelle "fejl" og "mangler" ved modellen er tilstede eller ej. Herefter må processen være følgende: Man opgør med sig selv om man vil have vognen (med evt korrigerende ombygning for øje) eller ej. Vil man ikke det - kan man istedet spørge, om man kan få en CB-vogn fra Roco, Märklin, Brawa, NMJ i stedet for. (Det kan man næppe).

Så vidt jeg husker koster en CB-vogn i omegnen af 450,- - man kan jo købe een - og så se om glæden ved vognen diffundérer når man iagtager ventilernes indbyrdes pladsering. Eller evt andre "skavanker". Herefter har man - er det 14 dages returret?

Jeg har ca 20 4-axslede HELJAN personvogne/styrevogne/postvogne, hvoraf 4 CB-vogne og een Bjh vogn. Jeg har simpelthen for travlt med at glæde mig med modeljernbanekørsel, til at hænge mig i tagventilernes pladsering. Men sådan er vi MJ-folk vel så forskellige. Er man til "vitrine-udstillinger", kan man evt pladsere den CB-vogn på øverste hylde - så ser tante Emma ikke de "pinlige tagventiler" når hun er på besøg.

Som Bjarne skriver: Keep up the good work!

mvh
Chr

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak