DSB damplokomotiv litra E fra Märklin/Trix

af john3003, 27/4 2022, 01:44 (822 dage siden) @ Claus E. Hansen

Hej Claus.
Ja det må du nok sige. Det stod jo ingen steder at den tætte sammenkobling kun var til brug i vitrinen.
Hvis jeg havde vist det på forhånd havde jeg nok ikke købt den, men nu har jeg hørt de sidste 20 år hvor fantastisk Märklin er så jeg tænkte at det må jeg prøve.
Desværre jo større forventninger jo større er skuffelsen, når man så konstatere at du havde jo ikke fået hele sandheden i prospektet, Der stod to indstillinger, men intet nævnt omkring vitrine.
Nå men ved at lade mig inspirere af Heljans løsning lagde jeg lok og tender på siden, løftede lok/tender op, således at bagkant var fri af hinanden brugte en rund slibesten på min Proxxon, og rundede bagkant ind mod midten i en fin kurve med ca.2 mm taget af ude ved kanten, dette på begge sider.
Det virker så selv om afstand på Tris er 1,72 mm større end på Heljans er det ok. Jeg har så svinet gulvet til med sort pulver, så ser maan inte af modifikationen, med hvidt pulver på taget, så det nu er lidt lysere, så nu ligner den mere en model jeg vil være bekendt, og som kan nu kan køre rundt på mit anlæg.
Mvh John


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak