Næste godsvognsmodel?

af Svend B J @, tirsdag 16. juli, 2019, 17:56 (38 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Efter det oplyste indgik O 10'erne uden bremseplatform ikke i materialet, da det blev vurderet, at potentialet for disse vogne allerede var udnyttet af DWA og derfor ud fra et kommercielt synspunkt ikke ville være interessant at producere for "de store".

.
Dårlig undskyldning (og dårlig vurdering). Så mange DWA-vogne blev der vist heller ikke produceret for efterhånden mange år siden og da vist slet ikke DSB PE-udgaven!? Men kan Roco da så i det mindste ikke fremstille vognen i en tidlig epoke II udgave (KPEV) med de - for danske forholds vedkommende - rigtige puffer, så vi selv kan male og litrere.


Det synes jeg ikke, at det er jf. nedenstående. Efter hvad jeg har hørt, blev DWA-vognene produceret i oplag på kun 50 stk. pr. model, men om det passer, ved jeg ikke.

Men ellers kan vi håbe på at en anden (og mere fremkommelig) producent en dag udsender vogntypen. F eks Brawa.


Det kan man sagtens forestille sig, at en fremkommelig producent vil gøre, og det kan være, at det netop har spillet ind i den dårlige vurdering, at der snildt kan komme en bedre model. Fx Brawa og Exact Train æder sig jo i disse år støt og sikket ind på markedet med bedre udgaver af "de gamles" modeller, ligesom for øvrigt også McK. Personligt vil jeg hellere have en dansk vogn i nutidig Brawa-standard end i gammel Fleischmann-standard, og når der er ca. 50 andre modelalternativer at vælge imellem imens, kan jeg godt vente på, at en bedre grundmodel til PE og PER m.fl. dukker op. Det er trods alt en ret fåtallig ikke-dansk vogntype. Så kan andre jo i mellemtiden lave en ordentlig PF eller lignende, hvis der er et marked for det.

.
Det er så din mening/holdning. Min er en anden :-)

--
Svend
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen