IRMA overlever...
Ja, der er masser af muligheder. Ud over disee to er der også følgende, som jeg tidligere har vist:::
![[image]](images/uploaded/2023020416225063de865ab990b.jpg)
Det er den Volvo Duett, der dannede forbillede for Tog & Teknos model. Papegøjepladen var KC 54.442, og billedet er taget i Pile Allé lige ud for Kammasvej, hvor linie 9 en overgang havde endestation. Billedet er fra 1963, og det er optaget af Jan Walter.
Men der var også amerikanske Ford-lastvogne. Et par af dem mødes her på det gamle Grønttorv:
![[image]](images/uploaded/2023020416263963de873f223dc.jpg)
Jeg har desværre ingen yderligere oplysninger om billedet ud over, at det stammer fra Irmas arkiv.
Det gør næste billede også - og det er så ærgerligt, at det ikke er i farver, for det var farvestrålende og oplivende kølebiler:
![[image]](images/uploaded/2023020416282363de87a7d481d.jpg)
Volvo Snabbe var ret almindelig dengang. Et svensk firma har lavet byggesæt i resin af denne smukke lastvogn - som Tuborg og Dansk Dybfrost i øvrigt også havde.
![[image]](images/uploaded/2023020416310363de88477ed4d.jpg)
Tekno lavede denne Ford D 800 i skala 1:43 for et par år eller mere siden. Billedet stammer fra Olaf Hermansen.
Som nævnt havde Irma også Bedford A i udgaven med lad og presenning, så Irmas vognpark var omfattende og broget.
Så godt jagt efter egnede modeller.
Med venlig hilsen,
Flemming Søeborg