Den danske Model - færgen Morsø

af Gerhard V., 1/9 2021, 13:57 (968 dage siden) @ Erik V . Pedersen

Hej Erik,

jeg beundrer din side som er rigtig god hvis man er en tysker som begynder at interessere sig for danske jernbaner. Siden var en stor inspiration og har helt fanget mig, jeg er ved at sælge mit tyske modeljernbanemateriel og skifte helt til "Den Danske Model". Og jeg har hørt på dig og købt mig nogle gode bøger om danske jernbaner, fordi bibliotekerne her i Tyskland har dem ikke på hylden. Blandt annat har dermed kommet bogen om Sallingbanen til mig og jeg har også en Morsø i størrelse H0. Den har jeg ikke bygget selv, men den er købt fra et Fremo-venners arv. Den var faktisk lidt ukomplet og simpel, derfor hat jeg forsøgt at bringe den på et bedre niveau i detaileringen. Og angående dit spørgsmål: Ja, den har faktiskt en lukket skorsten og en med huller :-D (exakt tællet er det fire... :-) ).
Her nogle billeder. Desværre er færgen sjunket på verdagsstuens golv (vil sige: fallet ner) og er p.t. i genopbygning. Skorstene er derfor helt løs og jeg vil forsøge at skabe de lister som går rundt skorstenen og virker som grænselinier mellem de farvede avsnitt (sort til rød til hvid till rød til sort). De mangler p.t. stadig (som kan maske ses).

[image]
[image]
[image]

På den anden billde kan anes de huller i den ene skorsten og at den anden har intet hul.

Venlig hilsen

Gerhard.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak