Den danske Model.

af Erik V . Pedersen ⌂ @, 29/8 2021, 10:43 (971 dage siden) @ bygger01

Det ligger også 6-7 år tilbage, da jeg var assisterende redaktør for en klubs medlemsblad, og da klubben & vores bane hver havde en Hvalpsund færge i ordre hos en anden “togtosse”, så skulle jeg bruge et billede af færgen, og jeg ansøgte dig om at jeg måtte gafle et billede fra dig hjemmeside.

Det fik vi lov til, mod at jeg sendte et billede af færge, når den var leveret !

Og det var i den forbindelse, at du påpegede at en skorsten har et hul øverste oppe.

Leveringen blev lidt sjov ved, at der blev leveret 2 Morsø`er, da værftet havde bygget forkert !

Nu mangler der stadigvæk to huller, da Morsø har to skorstene, men det kommer nok en dag, når jeg har fundet et passende plastik rør at bore ned ….

----------


Jeg bliver nød til at spørge eksperten, om det kunne gå an at lade lade et mindre stykke ( af f.eks. et 10 mm rør ) stikke lidt ovenud af skorstenene ?

--------------------------------

Hej Bygger 01

Nåhh, ja. Det forklarer måske lidt af min manglende hukommelse (i denne sag). Det må vist være en tråd på "Sporskiftet" Du hentyder til -- jeg læste den for en uge siden.

Det tør jeg vist ikke gå nærmere ind i. -- Her må "værftet" vist hellere selv rådgive.

----------

Du skriver "skiftevis" om både Hvalpsund og Morsø. Hvalpsund (1) har kun een cirkelrund skorsten, mens Morsø har to ovale ! ! !

Jeg er nok heller ikke ganske med på, hvad det er Du savner på min Hvalpsund-model ! ! ! Måske skriver Du om den gamle df Hvalpsund (1), mens det er den nyere mf Hvalpsund (2) jeg har bygget og omtaler ???

Vh,
Erik V.
http://evp.dk/index.php?page=juli---december-2021 (seneste indlæg)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak