OT MFL Esq.

af Morten Flindt Larsen, København K, 13/3 2021, 18:06 (1140 dage siden) @ Futfar

Min gode MFL Esq.
Hvorfor er du pludselig blevet at tituleres som værende Esq ?
Jeg ved udmærket hvad Esq. står for, men er du så lige pludselig blevet sådan at titulere ? I så fald hvordan og hvorledes? Dette forum er vant til dit brug af sproglige finurligheder, hvilket ofte trækker en smule på smilebåndet, og det er naturligvis helt fint, men titlen Esq. er altså ikke noget der bruges i flæng, efter forgodtbefindende; det bør du vide, især set i lyset af dine åbenbare færdigheder, også på det sproglige felt.

Min gode hr. von Thun,

De følger vist ikke rigtig med i udviklingen. I det tidlige 20. århundrede blev Esq. skam brugt som en generel høflighedstitel for enhver mand i en formel ramme, og siden er titlen blevet mere "udvandet", om man vil. Jeg henholder mig her til den gængse definition på titlen, som kan læses her. Esquire er skam ikke nogen beskyttet titel, men De har ganske ret i, at der almindeligvis er en vis noblesse forbundet med de personer, der benytter den, hvilket jeg føler mig berettiget til at gøre som rentier. :-) :-) :-D

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak