Hvorfor er modeltog så dyrt

af Morten Flindt Larsen, København K, onsdag 30. oktober, 2019, 22:17 (18 dage siden) @ carolus rex

Kan du ikke bare svare ordentligt, i stedet for at komme med et mavesurt svar, der bliver faktisk spurt pænt.

Spar mig for din naragtige løftede pegefinger om, hvordan jeg skal svare og ikke svare. Der bliver der ikke spurgt "pænt" men spurgt forkælet og uden anden begrundelse end, at spørgeren søreme ikke har råd, og at modeltog derfor bør være billigere, hvilket jeg gør opmærksom på kun kan ske ved, at andre skal betale gildet. Hvis du er uenig i, at modeltog er så billigt, som det er, i kraft af, at det bliver produceret i et lavlønsområde, og mener du, at det er "ordentligt" at forvente, at modeltog skal være endnu billigere trods de lave arbejdslønninger og mange konkurser i branchen, hvor folk har mistet både job og penge, så vil det klæde dig at argumentere herfor i stedet for at kalde andre for mavesure. Lad os høre, hvorfor du mener, at løntrykkeri er "pænt" og "ordentligt". Modeltog er ikke dyrere, end de altid har været - formentlig tværtimod - og der er masser helt almindelige lønmodtagere i dette land, der køber pænt store mængder modeltog uden småligt at forvente, at det skal være billigere. Priserne på modeltog afspejler markedet, og som der i andre debatter her i forum ofte er blevet gjort opmærksom på, så er der ikke nogen købetvang ved modeltog. Dette gælder også for dem, der ikke har råd. Hvis man synes, at modeltog er for dyrt, så bør man måske overveje i stedet samle på fx frimærker og spørge i et frimærkeforum, hvorfor det er så dyrt.

--
Med vanlig venlig hilsen
אתה אדם סקרן, הא

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen