Litra Ckm's anvendelse i 1988-91...?

af Jan Bøgedal Slundt @, 9/11 2013, 01:07 (3833 dage siden) @ Jonas Rasmusen

Tusind tak for svar... men det gør mig alligevel lidt forvirret, jeg har planer om at købe én Ckm 601, da det er den eneste variant som kommer ind under min private epoke som er 1/1 1983 - 31/12 1990... - og på Sjælland

Jeg kan jo indsætte den i IC-tog blandt de vogne som ikke skal overføres via Storebælt.. Skiløberen var også en mulighed, men det er bare så sent i min epoke...

- hvad med bådtoget til Kalundborg...? blev den brugt her..?

- Jeg syntes også det er en flot vogn, som jo på mange måder var forud for sin tid... en skam at DSB ikke rigtigt fik den passet ind i div. tog. Den fik vel først sin plads rigtigt i Ferieekspressen og Skiløberen, og der var det jo ved at være for sent med de lokomotivtrukne tog, desværre.. med 2 af dem lever jo heldigvis en ærefuld tid som kongevogn og ledsagevogn... :-)

- personligt havde jeg gerne set, at de lokomotivtrukne tog havde levet lidt længere, så vi havde set en ny epoke af lokomotiver og personvogne... der er ikke meget ved at spotte et IC/3 tog eller lign. :-(

mvh.

Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak