Litra Ckm's anvendelse i 1988-91...?

af UTJ, 7/11 2013, 12:38 (3834 dage siden) @ Erik Olsen

Uanset hvad man kan eller ikke kan, så virkere det ofte som om sådanne svar er slet skjulte reklamer for køb af bøger om emnet, især når ingen vil ud med et konkret svar på spørgsmålet.

Jeg tror jeg har Jernbanehistorisk Årbog 2013 et sted, jeg vil prøve at finde den frem i aften og besvare spørgsmålet.

Der er blot tale om hjælp til selvhjælp.
Det kunne jo være
1) at spørgeren rent faktisk ikke vidste hvor oplysningen kunne findes - så hjælper vi med at henvise.
2) hvis spørgeren ved hvor det er at finde, kan man oplyse at men lige skal have hjælp med et bogopslag. Det er imødekommende overfor dem som så skal hen til reolen og finde frem til bogen, læse den igennem og svare i dette forum.
3) når det er et økonomisk problem henvises der til en passende løsning på et offentligt bibliotek. Det giver ikke meget bogkøb.

Jeg synes at det er storartet at du, EO, vil svare efter at have konsulteret bogen. Men dine hentydninger til såkaldt reklame er helt hen i vejret. Men grundig som du jo er, ville du, selv med oplysningen citeret fra bogen, tilføje en kildehenvisning. Og kildehenvisninger er altså i normal omgang med trykte tekster ikke at regne for reklame.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak