Avatar

EA 3007

af Futfar, Kajerød, 27/7 2013, 17:04 (3936 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Efter at have indtaget en pæn portion "Roco", rom og cola, skrev jeg indlægget, og det var derfor ikke så velformuleret som det burde have været. Det skal jeg beklage:-P . Men her er så de faktiske forhold: Længe inden ACME udgav deres rigtig flotte maskiner, kunne man hos Togdillen købe div. EA-modeller, ommalet, men baseret på Märklins BR 120. Da der ikke var andre muligheder på det tidspunkt, købte jeg en blå 3001, og en rød/sort 3019, for jeg ønskede trækkraft til, lige præcis, vinterekspressen, bl.a. BR 120 var et godt valg, da der er mange lighedspunkter, men ser man de to loks ved siden af hinanden, behøver man ikke at være "nittetæller" for at se den tydelige forskel. Derudover må det siges, at Togdillens bemaling og påtryk, diplomatisk udtrykt, ikke er af høj standart.
Jeg har ombygget dem til AC/digital u/lyd, så hvis nogen skulle være "hooked" på disse "klenodier", så kontakt mig.

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak