Avatar

EA 3007

af Futfar, Kajerød, 20/7 2013, 17:58 (3943 dage siden) @ Denis Petersen
redigeret af Futfar, 20/7 2013, 18:45

Se nu bliver det lidt kompliceret. Som jeg skrev i trådstarten, henviser Vejlesen Hobby til en side der hedder: ACMESHOP.DK. Det er endnu ikke lykkedes mig at finde denne side, så der har vi det første problem. Til det næste: Vejlesen Hobby er svære at komme i kontakt med. Ud over en adresse til brug af "snailmail", Bleggårdsgade 14, 7100 Vejle, er der ikke megen info at hente. Ved higen og søgen fandt jeg et telefonnummer, 20540455, men der bliver ikke svaret, og der ringes ikke tilbage. Men der er jo også ferielukket! Næste problem: I følge det medsendte katalog, er ACME's adresse:http://www.acmetreni.com , og her tager sagen uanede højder. Alt foregår på italiensk(med mulighed for "googleoversættelse"), og jeg skal blankt erkende at jeg hverken kan finde hoved eller hale på hvad de mener! (Hvorfor kommer jeg sådan til at tænke på Ansaldo-Breda):-P .
Hvorom alting er, så kører mine, nu 4 modeller perfekt, men alle EA'erne har meget ringe koblinger, som nævnt med NEM-skakt, men uden kinematik, så ved "skubbetog" opstår der hurtigt "træthed", og dermed et fald i koblingshøjden, som gør det svært at køre med f.eks. styrevognstog; Mine Fleischmann-profi koblinger støder på punktkokntakter og transversaler. Det er et helt andet system på min BR 241-002, og den fungerer 100%.
Jeg går derfor i overvejelser om at gå over til Symoba enheder, men det kan jo være at der på forum en nogen der har et bedre foreslag?

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak