1. gen. S-tog. 1:87-byggesæt, byggetegning / -beskrivelse.

af Erik V. Pedersen ⌂, 23/6 2013, 00:46 (3970 dage siden) @ tybalt


"Tagtanker" havde jeg ikke så mange af. Taget er monteret med de medleverede løsdele efter tegninger og tilgængelige fotografier. Mht. strømaftager regnede jeg ikke med at min løsning ville interessere dig, du bygger jo gerne det hele selv og jeg valgte "at springe over hvor gærdet var lavest" og montere en (1) pantograf fra Märklin (nr. 7218), der ligner "godt nok".
Undervognen er også lavet med medleverede dele men du mener måske drivlinien?
Mit sæt har været færdig i nogle år men jeg kan godt grave det frem og fotografere det???

Mvh.
Henk

-------------

Hej tybalt.

Tak for mail.

Jeg kan forstå, at Du har sendt et foto, Du havde fra anden lejlighed, og da jeg ikke kunne se strømaftager dér, gik jeg ud fra, at den ikke var lavet / monteret endnu.

Der er i dagens løb fremkommet så mange 1:1 fotos, at det ikke er nødvendigt, at Du "graver" dit S-tog frem. Kun er jeg nysgerrig efter at vide: Var der andre -egentlige- byggetegninger med sættet, end de nævnte skitser for bearbejdning af ætse-dele ???

----------

Mit eget tog fik påmonteret slutlanterner og den lille lanterne ved side af frontlanternen i dagens løb, ligesom jeg selv fremstillede de tre tagventiler. Indrømmet, --med alt tog det lidt under et par timer, men det havde det også taget, hvis jeg skulle af sted og købe dem i en forretning.

Sluttelig erstattede jeg den kraftige bundplade for lynafleder-arrangementet med en tilsvarende dåseblikplade (17 x 17 mm), da jeg fandt det leverede arrangement alt for højt.

Tilbage er dog stadig spørgsmålet: Hvilke isolatorer, der fra leverandørens side er tænkt til hvad ??? 10 + 3 + 3 forskellige typer isolatorer - det passer ligesom ikke rigtig med noget - som jeg ser det.

En dag må jeg jo træffe en afgørelse ! ! !


Hilsen, tak,

Erik V.
www.evp.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak