1. gen. S-tog. 1:87-byggesæt, byggetegning / -beskrivelse.

af Erik V. Pedersen ⌂, 22/6 2013, 00:50 (3970 dage siden) @ Steff

God aften EVP og EO

Jeg er næsten sikker på, at du IKKE umiddelbart kan bruge detaljer fra museets MM, da det jo er en 1. lev. og ændret tilbage på Vk i Htå som jeg husker det fortalt. MM har bl.a. fået (gen)monteret sine originale pantografer og med dets monteringsbeslag.
Når jeg ser på billeder af 3. lev. er isolatorerne på taget - for at isolere pantografens underdel - af en anden type og derfor også monteres anderledes.
Herunder foto af fronten på en 3. lev. Er ikke leveringsdygtig i andre, men der er vist nogle på de andre sider, der muligvis kan?
[image]
DSB litra MM nr. 763. Foto: DSB, arkiv DRM.

Til EO: Tak for info.

Fortsat god aften og godnat

Steff

------------

Ak ja, --man kan ikke være glad ret længe af gangen.

Nå, --jeg havde nu heller ikke tænkt mig at benytte fotografiet alene, men stadig forhøre mig "rundt omkring", men formoder, at sådan noget som el-nedføringen kan vel udføres ud fra de leverede dele og formodningen om, at underkomponenterne vel er monteret "rimelig ens" af hensyn til dagligdagen.

Dette er ganske vist "en anden historie", men dels fra min tid i "firmaet", dels ud fra fotos af de ældste Mo´er, (500/1900-vognene) ved jeg / så jeg, at de sidste år på mange punkter var "de forhåndenværende rør´s princip". Fuldt forsvarligt, men somme tider ikke lige efter tegningerne.

Det er i øvrigt pudsigt: Det med tagudrustningen springer modelbygnings-tegnerne næsten altid over. Vi ser det næsten "hver gang", --og det er lige det, alle vi andre går og mangler - vi kan nemlig (ligesom tegnerne) heller ikke se det på fotografierne, der altid er taget nedefra.

Allerede på min første model -overhovedet- netop en S-togs-motorvogn, var der tegnet den nydeligste tegning af vognkassen, med sæder og det hele (det var der ingen der lavede i model dengang - 1950), men taget, som alle ser allermest - det sprang / springer man over (gælder desværre stadig).

[image]
Tegning: Dragø / Model og Hobby - 1950.

Vi får se - ellers må det gøres "bedst muligt" ud fra de forhåndenværende tegninger / fotos.

Tak for interessen.

Erik V.
www.evp.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak