Et spørgsmål om forskellen på Ms & Mb og et svar

af tybalt ⌂, Holbæk, 7/10 2012, 18:12 (4220 dage siden) @ modeljernbane

Ja undskyld jeg spørger, jeg er måske blind, men nu har jeg nærstuderet de to omtalte tog og den eneste forskel jeg kan se er at ms har 3 vogne og mb har 4 vogne,hvad er ellers forskellen?

Hej
Ud fra oplysninger på Jernbanen.dk så er motorvognene i hvert fald 1 meter kortere, med forskellig indretning.
Hvis vi ser på det oprindelige spørgsmål så lød det:
Kan eksisterende producerede vogndele genbruges til en nybygning af Mb. Her tænker jeg særligt på Boggier og vindues glas af andre vogne. Kan motorboggiesider fra Ms genbruges i Mb - det er ganske vist 2 forskellige boggietyper ved jeg, men når toget er færdigt og kommer ud og rulle, så ser man det vel ikke..
Som jeg opfattede spørgsmålet så bad OP om en mj-mæssig vurdering (og evt. erfaringer) med hvilke dele der kunne opfattes som nødvendige for at lave en visuelt tilfredsstillende model og hvilke dele der evt. kunne "plankes" fra andre færdigmodeller, herunder bogier.
Det er da muligt at Motormateriel nr. 7 kan give disse oplysninger men jeg tror det ikke. Under alle omstændigheder fik OP sig en ordentlig en over snuden.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak