Forskelle på Ms og Mb

af UTJ, 5/10 2012, 17:38 (4222 dage siden) @ D 826

Hejsa

Jeg har kigget lidt på forskellene på Ms og Mb. Jeg ved at der er forskel, Ms består af 3 vogne, Mb af 4 vogne.

Kan eksisterende producerede vogndele genbruges til en nybygning af Mb. Her tænker jeg særligt på Boggier og vindues glas af andre vogne. Kan motorboggiesider fra Ms genbruges i Mb - det er ganske vist 2 forskellige boggietyper ved jeg, men når toget er færdigt og kommer ud og rulle, så ser man det vel ikke..

der var måske også den mulighed at man kunne tegne boggiesidet i 3D og få printet ud!

Før vi svarer vil "vi" gerne vide om du har konsulteret bogen Motormateriel 7, da studier af tegningerne (og lidt måleri) giver svar. Hvis ikke du har bogen kan jeg læse mellem linjerne at du er interesseret nok til at eje netop denne bog. Tilmed vil du blive mere (antagelse!) tilfreds med dig selv, hvis du selv foretager udforskningen. Desuden er de kompromisser du i sidste ende kommer frem til jo subjektive skøn, som kun du kan afgøre om du kan leve med.

Pegefingeren er her at man altså gerne må søge lidt info fra tilgængelige kilder inden man blot slynger det ene brede spørgsmål ud efter det andet (ikke uvenligt ment, men dog bestemt). Især (igen) da det i sidste ende kun er dig som kender svaret på om du vil være tilfreds med de leverede løsninger.

God studielyst.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak