Et spørgsmål om forskellen på Ms & Mb og et svar

af UTJ, 7/10 2012, 13:27 (4221 dage siden) @ bygger01

Du skriver Vi - her mener Du vel kun Dig selv - for kan Du svare for resten af vores lille verden om hvornår, der må spørges ......

Hvis Dit princip skal indføres, skal der så indføres en form for bogholderi, så vi kan checke, om vi er i plus med svar og så kan tillade os at spørge ?

Det betyder også, at en nybegynder aldrig kan spørge om det skal være AC eller DC

På den anden side kan jeg også forstå Dit svar, for der er kommet en tendens ( og ikke kun med modeltog ), at der spørges om alt, inden men selv forsøger at finde et svar, for det er så let med at skive et par linier ......

Signalposten og den slags "lever" af den slags trafik og det er vel op til den enkelte at vurdere om kan eller gider svare.

Men ligefrem at irettesætte, det synes jeg er at gå for langt ........

Inden du bliver harm, så bemærk at "vi" er i " ".....

Jeg tror ikke at "vi" er særlig uenige (vovet påstand). Jeg mener blot at man godt kan sondere litteraturen inden man slynger et spørgsmål ud i æteren. Dit eksempel med AC/DC mener jeg nu er ganske ramt ved siden af, da det netop er et spørgsmål med subjektive svar (eks: "for og imod" og "hvad er jeres erfaringer"...), som ikke kan slås op i en bog.

Mht. lyntogene er det langt lettere at svare på spørgsmålene hvis spørgeren har sat sig en lillebitte smule ind i sagen inden man fyrer løs. Og ligefrem at skrive af fra diverse bøger, gør jeg altså ikke, for så kan man lige så godt anskaffe sig dem og dermed blive klogere på dette og mange andre spørgsmål (det ville også gavne med lidt efterspørgsel og dermed støtte den håbløse gerning det er at udgive den slags om disse ultrasmalle emner). Hvis ikke jeg havde henvist, så var mit svar flabet. Men når der bliver henvist til en god kilde, synes jeg egentlig ikke at det er særlig brutalt. Og vi svarer gerne løs så snart det er lidt mere konkret, for et påtænkt hjemmebyggeri kræver alligevel planlægning og undersøgelse, herunder tegninger og det langt ud over hvad der kan høstes i et forum. Seneste lyntogs-diskussion fik jo afdækket at betalt hjemmebyggeri nok er en dyr affære, medmindre byggeren gør det 'con amore' med masser af interessetimer (ja, det hedder gratis arbejde på moderne erhvervsdansk).

Men hvis jeg har svaret så ubehageligt, kan du jo blot svare på spørgerens spørgsmål og dermed gøre skaden god ;-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak