Avatar

Heljan MF, MC, ME triangelvogne

af Futfar, Kajerød, 7/8 2012, 09:53 (4280 dage siden) @ cm

Man kunne tro, at nogen allereder HAR købt og kørt med HELJAN's MF,MC og ME motorvogne ???
Bevares - kritikken af HELJANS's produkter er set før, men lad os da lige klappe hesten indtil de første afsporinger er konstateret.
Mine HELJAN MX'ere kører perfekt - og ganske lydløst på MÂRKLIN C-skinner. Og hvad mine MO'ere angår, så havde jeg vrøvl med dem i begyndelsen. Den ene sendte jeg til ombygning i HOBBYKÆLDEREN - med fantastisk resultat til følge - den anden ryger enten samme vej - eller også regulerer jeg akslerne lidt selv - og ser hvorledes det går. Min MY-1202 havde vrøvl i sporskifterne - og enkelte steder midt på strækningerne - det viste sig igen, at akselafstanden bare skulle justeres en smule.
Hvis alt det vi køber af producenterne er som ROCO eller MÂRKLIN, - lige til at tage ud af kassen og køre med - så er der vel mere tale om "leg" end "hobby" ? Det skal selvfølgelig ikke på den anden side motivere producenterne til at sende dårlige produkter på markedet - men det er vel ikke helt "fair" at rakke ned på en model der ikke engang er blevet smidt hen over disken endnu?
Ialtfald glæder jeg mig til min første TRIANGEL - og beder alle på forum huske på at anlægge drejeskiver på endestationerne - hvis denne model skal varetage persontransport på Jeres sidestrækninger! (?) ;-)
Chr

Hej Christian.

Du beskriver en ændring af akselafstanden, men du mener vel hjulafstanden?:-P

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak