Heljan MF, MC, ME triangelvogne

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 6/8 2012, 14:04 (4275 dage siden) @ sorensen_dk
redigeret af Claus E. Hansen, 6/8 2012, 14:22

Jeg er nu ikke enig i at der er tale om vitrinemodeller. Man har det jo som regel med at fokusere på de ting der er mindre succesfulde, men aldrig så meget på dem der bare er super modeller.

Der det går galt mange gange, er de meget skarpe kurver mange er henvist til at køre på, dels pga. pladsen og dels for at få så mange spor med som muligt.

Det med kurverne bliver dog næppe tilfældet for Triangleren og snart en Fc-vogn, som Ade kommer med iflg. facebook.

Som det er skrevet, så er det nok noget mere taknemmeligt at lave diesel. Og dette tror jeg er en god grund til Heljans meget store succes på det engelske marked.

Vores egne hjemlige Mo og MY/MX, ville jeg da også nødig undvære, ligesom det hav af bogiepersonvogne og godsvogne vi efterhånden er blevet beriget med. Og sådan set heller ikke dampen. Der hvor skoen trykker, er nok at det danske marked er af mere begrænset art ja.

Og man bestemmer jo selv altid om man vil købe en given model, og man jo blot lade være, eller vente til modellen engang kommer ud som brugt.

Ellers skal man gå over til at bygge det hele selv, som man stort set gør med det hele i spor 0-klubberne. Her er industrimodeller ikke altid lige velset, kan jeg hilse og sige! Til gengæld kan man bygge mere detaljeret end i H0, mens H0 er noget de fleste har plads til i en eller anden udstrækning.

Mvh
Claus


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Der kommer flere tog

Der kommer flere tog
Pris 270 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak