Motorisering af spor 0 diesellokomotiv

af Peter H, Nærum, 5/9 2021, 15:09 (963 dage siden) @ Bo Dyja

Hej Bo

Jeg beklager at der skulle gå så lang tid før jeg vendte tilbage med fotos af mit projekt.

Tidligere har jeg hørt om modelbyggere der bruger træklods metoden. Men jeg har dog valgt en anden måde. Nemlig at bygge sider og tagsektioner op om et antal spær. Jeg har kortlagt nærmest alle tænkelige My mål, også detaljerne.

Alle hoveddele (sider + næser) er sirligt ridset op på 0,8mm messingplade og savet ud, derefter filet til på mål. Hele herligheden vil blive loddet sammen til sidst, når begge sider er klar.

Bemærk at snuderne (det jeg indtil nu har lavet af dem) ser ud til ikke at hælde indad mod førerrummet, som de jo gør forbilledet. Det er noget fototeknisk som jeg ikke har den store forstand på. Bundrammen buer ligeledes på billedet, men den er altså snorlige i virkeligheden:-)

Egentlig burde jeg måske have startet med undervogn; bogier, batterikasser, olietanke m.v., Men jeg havde altså mest lyst til at starte "oppefra".

Papirskabelonen er til brug når jeg skal mærke op, save/ file det øverste af fronten omkring frontruderne.

[image]

[image]

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak