Motorisering af spor 0 diesellokomotiv

af Bo Dyja, 26/8 2021, 18:58 (945 dage siden) @ Skott

Hej Skott

Du har helt ret at det var Hans Bach og hans blev til MY1202.
Jeg takker for blomsterne men de kommer ikke af sig selv der er meget arbejde lagt i at bygge et lokomotiv.
Men vil lige forsætte med at vise nogle flere lokomotiver som jeg har påbegyndt med at lodde plade op om en træ model, hvis der er nogle der havde tænkt sig at begynde i modelbane branchen så her kommer lidt mere MY, MX, MA og MT , hvordan jeg har lavet en lære til at bore huller til lygterne den kan også bruges når man skal fiksere og lodde den drejede fatning til lys dioden i.
[image][image]
MT
[image]
MA
[image][image]
I kan nok se at der bliver brugt både zink og messing plade man skal selvfølgelig passe på med zink hvis man ikke passer på med loddekolben så kan zinken smelte bort men det er let at skære og bøje.
Men brug det materiale som i syntes er rigtig den gang syntes jeg at zink var godt men i dag vil jeg nu bruge messing.
Det var en rundvisning hvordan jeg har gjort og i mellem tiden kom Heljan jo med sin MY og den lod jeg så ligge dog håber jeg en dag at færdig gøre min MX og MT, Ma lyntog har rullet mange km og der er fundet mange børne sygdomme som man prøver at forbedre inden den får maling.
Tak for jeres tid håber at der kommer nogle flere til i spor 0 størrelsen.

Venlig hilsen Bo Dyja


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel
Pris 220 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak