Rangerlokomotiv litra M

af Steff, 14/6 2021, 09:29 (1041 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Go' formiddag til Benjamin + MFL sæ´følig!

Som MFL jo så rigtigt skriver er de jo nok et spørgsmål om tid – lang tid – inden DJM kommer frem til EVENTUELLE litra M tegninger. Og hvor mange der så er ved jeg ikke, næppe andet end det nu kendte. Man bestilte en lokomotiv i England og fik det, basta! Eventuelle tegninger blev så fremstillet selv, hvis nødvendigt for fremstilling af ændringer.
De tegninger jeg har anvendt, fik jeg kopier fra af for længst – desværre – nu afdøde jernbaneentusiaster. Det var før det blev almindeligt med at scanne i bl.a. Tif. formater. Altså i heldigste forstand en tillempet A3 i noget ”kopiværk” der ikke lever op til nutidige krav. Men det var det der var og jeg var meget tilfreds. Hvor disse afdødes kopier/arkiver nu er henne ved jeg ikke. Men jeg kunne forestille mig noget er ved DMJK, da det jo ”var der” man var, da hobbyen for alvor startede op efter den 2. verdenskrig.
Jeg har tre tegninger, HL 81 samt en opmålingstegning med bedre målangivelser fra 1890 i Ar og endelig en salgskatalog tegning fra ”Lovca Engine Works”, hvor lokomotivet fremtræder i sin oprindelige udgave uden mål eller andet.
Send mig din mail (brug kuverten) og jeg sender det jeg har til dig.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak