Hvorfor ikke også én uden lyd ?

af Lasse S, 22/4 2021, 15:50 (1072 dage siden) @ Svend B J

Jeg har allerede 2 stk LS Models Vectron lokomotiver i samlingen og jeg er absolut glad for dem. Ingen tvivl om det.
Men jeg har valgt ikke at bestille en EB fra LS Models. Jeg synes simpelthen det er for mange penge, da jeg ikke er synderligt interesseret i (endnu) en lyddekoder i en Vectron. Havde der været en variant uden lyd til Kr. 2.000,- . . så var jeg helt sikkert hoppet på.

Jeg har også en større flok Roco Vectron lokomotiver i samlingen og stiller man dem op mod lokomotiverne fra LS Models, så synes jeg faktisk ikke de er så forskellige. LS Models er måske en lillebitte anelse mere detaljeret, men det er altså ikke meget. Så skal man have luppen frem og tælle nitter.

Køreegenskaber synes jeg er stort set lige gode, med et par små fordele og ulemper ved begge. Det efter mine egne erfaringer.

Jeg har lidt svært ved at forsvare at skulle betale Kr. 1.000,- mere for en LS Models end Roco´s tilsvarende model. Så ved jeg godt, at Roco bruger ”discount” lyd i form af Zimo. Men Kr. 1.000,- i prisforskel er altså meget synes jeg.

Mht til at nogle savner flere EB litreringer litreringer fra LS Models, så kan man altså sagtens have både en Roco og en LS Models Vectron kørende sammen uden at den ene skiller sig ud fra den anden. Så kan man da have 2 forskellige litreringer. Er det ikke rigeligt ?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak