Feedback ønskes på sportavle

af Skott, søndag 28. juni, 2020, 15:56 (14 dage siden) @ jaer

Hej Jan

Hvis (!) det skal være efter forbilledet, så har man normalt signal- og togvejsknapper ("nøgler") placeret i sporsignaturen, hvilket gør det mere præcist, hvilket spor, man "betjener".

Bestemt - Jeg laver dog ikke stilbare togveje, selvom det ville være mest korrekt, da bare det, at få trukket ledninger er temmelig tidskrævende - Derudover at programmere togveje vil gøre, jeg går i stå (Selvom jeg godt kan programmere) - Signalerne kommer der dog lidt programmering ind over.


Så er der englænderne. Her skal man være opmærksom på, at det r den "fjerneste" ende, som faktisk er omstillingen (ude i virkeligheden, det kan være forskelligt i modelverdenen). Se hvordan det er markeret for spsk 108a/b (108b/110 er englænder/krydsningssporskifte).

Korrekt - Og det skal man jo selvfølgelig også tage højde for, når hjertestykkerne polariseres.

Jeg kan ikke helt gennemskue funktionaliteten af knapperne ved signalerne, men det kan tyde på, du har en "Kør" og en "Stop"-knap.

Der sidder en hvid trykknap, der styrer dværgdelen og en grøn knap, der aktiverer udkørsel (og slukker dværgen) - Den omtalte programmering.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen