Avatar

Ckm fra A.C.M.E. Interiør og lidt OT

af Futfar, Kajerød, 28/4 2017, 18:40 (2555 dage siden) @ Erik Olsen

Dert er klart, der bør være mere liv i vognen - og godt med Stelton-termokander, plastkrus, notesblokke og "time managere" - de var jo på mode dengang. Er der nogle, der ved, hvad det i det hele taget gik ud på - nogle kaldte det "time damagere"?


Det er jo bare en notesbog hvor man kan skrive sine møder op.

Både ja og nej. Med ja, mener jeg at du selvfølgelig har ret i at man kunne bruge den fuldstændig som man lystede, eller havde behov for. Time Manager havde deres mest kronede dage, længe før div. computere holdt deres indtog, så it-baserede kalendere, notesbøger og alt det andet, var kun for de ganske få; langt fra hver mandseje, som idag.
Med nej, mener jeg at hele projektet "Time Manager", var en særdeles lukrativ forretning for skaberen af begrebet. At købe de fine læder indbundne mapper med alskens tilhørende forskellige blade, var rigtig dyrt, og alle "papirligheder" var ikke i standard størrelser, og ikke hullede til noget andet format, så det var på ingen måde kompatibelt til andet end: Time Manager!
Men det var så ikke alt! TM tilbød, ret dyre, kurser i hvordan man skulle bruge disse herligheder, for det var skam ikke "bare lige" :-P. For det handlede skam ikke kun om hvordan man brugte systemet på sin arbejdsplads, næh man kunne få et langt bedre privatliv ved at rette sig efter "TM-guruens" anvisninger! Alle problemer, uden undtagelser, kunne løses ved at bruge denne "bibel"!
Jeg var dengang ansat i Forsvaret, i en afdeling som særligt beskæftigede sig med lederuddannelse, og min chef syntes at jeg skulle frekventere et kursus, for at se om der skulle være noget afdelingen kunne have gavn af at vide. Jeg var ikke helt tunet ind på projektet, men det var befalet tjeneste, så jeg kløede på med et sådant kursus.
Med det samme døbte jeg kurset "Nåhh ja, kursus". 99% af kursets indhold, var såmænd alle de ting vi alle oplever i hverdagen, så det kunne man nikke genkendende til, nåhh ja, det er jo rigtigt! Og når den "kloge mand" nu havde helt - eller ihvertfald delvis - ret i det han sagde, var det ikke svært for ham at få den sidste procent til at glide ned! Det var så rent vrøvl og TM-propaganda, men mange gik derfra med "løftet hale", for det ville jo heller ikke være salonfæhigt, at komme hjem til arbejdsgiveren og meddele ham, at det dyre kursus ikke var noget værd. Han var en ganske smart mand, ham TM-guruen, og han skovlede penge ind!
Som nævnt, var min kursusdeltagelse jo med et ganske andet udgangspunkt og formål. Helt formålsløs var min deltagelse slet ikke, for vi fik da lært i afdelingen hvordan man ihvertfald ikke uddanner ledere, og det er da ikke så ringe endda!

Retfærdighedsvis skal det nævnes, at TM ikke på noget tidspunkt har kaldt deres kurser for andet det de var, og altså ikke reklameret med at det skulle være kursus i ledelse, men i deres reklamer for deres kurser, kunne man mellem linjerne læse, at man blev en mere velfunderet leder med et TM- kursus på CV'et.

Håber at det gav dig svar på dit spørgsmål FS, ellers så send en privat e-mail.

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak