Næppe

af langelandsbane, 22/4 2017, 21:16 (2560 dage siden) @ Futfar

"Derfor kan det undre mig en del, at visse brugere af dette forum, gentagne gange linker til omtalte fora"

Jeg tror vidst det er første gang jeg har linket til facebook...


"for hvis man har et budskab man gerne vil delagtiggøre andre brugere i - i dette velfungerende, forholdsvis rimeligt afgrænsede faglige forum - hvorfor så linke til fora som ovenfor nævnte?"

Det er vel næppe anderledes end at henvise til en bog, film o.lign. teksten var nu engang på facebook, og da jeg ikke er forfatter af teksten, må i nøjes med en henvisning. At du ikke er bruger af siden skal resten af verdenen vel ikke rette sig ind efter, ligesom jeg af og til må biblioteket eller købe en bog, for den ønskede information.

"De seneste indlæg der omhandler 3 forhandlere, som der tilsyneladende er problemer med, men hvorfor ikke melde helt klart ud om hvem det drejer sig om? Med mindre - selvfølgelig - det ikke har noget som helst på sig?"

Hvis du nu havde været bruger på Facebook, havde du jo kunne spørge forfatteren af indlægget. Man fristes jo til at sige, at hvis han som millioner af andre skriver i et forum, hvorfor skal han så svare på spørgsmål i et andet?


"Nogen synes at vide noget, andre hopper med på bølgen, uden at vide noget som helst, for det er spændende at kunne sætte lidt rygter i gang, og udtrykket "hestens mule", synes at lide under en ufortjent devaluering, set i min optik."

Du ved vel egentlig lige så meget om det er et rygte eller ej, som os andre ;) og hvis forfatter havde informationerne fra de omtalte forhandlere, så ville denne information jo være videregivet fra "hestens mule"

"At "hænge en forhandler ud", er naturligvis en alvorlig sag, og inden man publicerer et sådant udsagn, skal der selvfølgelig være "pant for kalvekødet". Men man har jo lov til at berette på forum om de oplevelser man har/har haft hos en forhandler, men det kræver jo så at det er sandheden, og hele sandheden, der beskrives!"

Så vidt jeg forstår handler indlægget ikke om at hænge forhandlere ud, derimod kritik af en forretnings form ud stukket af en producent, og hvis der virkelig er tale om at en producent vil ind og bestemme hvilke varer en butik fører, så er dette kriminelt og noget som ikke bør accepteres. Det kan vi vel alle blive enige om, uden at tage stilling til om rygtet er sandt eller ej.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Den Lille Blå Kat

Den Lille Blå Kat
Pris 170 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak