Brunkulstog m E-vogne, bremsefordeling

af Morten Flindt Larsen, København K, 19/12 2016, 08:02 (2685 dage siden) @ UTJ

Man kan også bruge PB-vogne.


Ja, bestemt. :-) Det er der også god musik i, men her savner jeg dog nogle PJ, PF m.fl. ældre typer til at gøre toget lidt mere uensartet. Der findes jo diverse byggesæt, men hvis man nu vil bruge sit liv på andet end at lodde vogne sammen, så ville det være rart med nogle trilleklare plasticmodeller.

Jeg vil nu gerne se nogle billeder af PB-stammer til brunkulstog. Mener bestemt at man brugte ældre vogne indtil P/E-vognene blev leveret.

Det mener jeg også, og der var vel tale om fast oprangerede stammer i "bloktog", når det drejede sig om kørslen til kraftværkerne.

Problemet var at vogngulvet blev ødelagt af grabben ved aflæsningen og de PF/P-alt-muligt andet blev til en stor del udrangeret med anskaffelsen af P/E.

Slid og ælde, velsagtens. Meget af det gods, som PB'erne ellers kan tænkes at have kørt med, brugte man også grab til.

Men det kan meget vel være at PB har været anvendt, vil bare gerne se nogle billeder, oprangeringer etc.

Ditto her, men man må gerne "lege" med sine PB'ere. Er man nervøs for, at vogngulvet m.m. bliver ødelagt af grabben ved aflæsningen, kan man jo altid bruge HobbyTrades modeller med de overdimensionerede brædderiller. :-P


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak