Brunkulstog m E-vogne, bremsefordeling

af Georg Schmidt, 17/12 2016, 12:02 (2686 dage siden) @ UTJ
redigeret af Georg Schmidt, 17/12 2016, 12:19

Hej UTJ
Mon ikke de "fremmede" vogne har været i stammerne, men jeg har ikke noget om det, vi må evt. se de billeder der findes.
Min computer er desværre ikke så glad for at vise billeder for tiden, så jeg "håndskriver" lige oprangeringen.

Tog 5501 Brande afg. 7.30 Århus H ank. 10.23, N 1100, Bb-Sd 40 km, Sd-Ar 50 km/t.

Lok - E (tryk) - 3 E - E (tryk) - 3 E - E (tryk) - 3 E - 2 E (tryk) - 3 E - E (tryk) - 3 E - E (tryk) - 3 E - E (tryk) - tgfv (CXM).

Prøvede engang at konstruere en bremseseddel for 5501 med N-maskine og kom til en bremseprocent på 31 ! med de nye bremseregler fra 26/5 1963 hvor lokomotivets bremsevægt skulle medregnes ville bremseprocenten have været 34.
I Århus sagde man, at når brunkulstoget ankom i spor 6, så skulle post 6 lynhurtigt ved togvejsopløsnning rette afløb og skifter ud mod østlige plads, "for man vidste jo aldrig om han fik hold på skidtet".:-D

Mvh
Georg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Sorøkatastrofen

Sorøkatastrofen
Pris 225 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak