Avatar

DR vogne 25cm fra SCHICHT

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 18/10 2011, 02:12 (4582 dage siden) @ bygger01


Ja vil også nævne bøgerne "Internationale tog....". Øresundsbogen er nok ikke så relevant her, men de øvrige er. Der er bl.a. mange fine materielfotos.

Mvh
Claus

Jep, "Internationale tog via..." er rigtig god inspiration til oprangering af internationale tog på modeljernbanen.
Efterhånden kan de fleste vogne fås i 1:87 - dog mangler der stadig bl.a. litra BRh (til bl.a. Nordpilen) og Bg/Bgh (som lokale vogne).


Har Du AC hjul i overskud, så kan Du frit og frit få DC i stedet for

Jeg får skiftet hjulene med det samme og ganske kvit og frit hos den lokale modeltogspusher, hvor jeg køber næsten alt mit MJ-isenkram.


og så sad jeg og tænkte lidt ( ja det sker engang imellem ) Egenligt køre vi alle 2 skinne - der er så 2 former for strømoptag - en med : strøm op igennem hjul i den ene side og retur i den anden side - det andet med strømoptag via en midtsidende strømoptager og med midtliggende exstrømskinne - nuværende punktstrømskinne - så op denne vej og retur igennem hjullene - så altså køre vi alle 2 skinne - og forskellen ligger så bare i hvordan vi tager strøm op - lidt enkelt opstillet - men....det er da ikke en krig værd - det drejer sig om interesse for tog i stort og småt - så enkelt burde det være
mvh h087

Hej Henning :-P
Helt enig. Der er (eller burde være!) mere der forener 2- og 3-skinne kørere, frem for det modsatte, nemlig interessen for tog og jernbaner.
Forresten plejede en af mine med-MJ'ere i den lokale modeljernbaneklub, som selv er 3-skinne kører (og lidt af en elektronik-troldmand), at sige at Märklin-lokomotiver skam kører på jævnstrøm - men at det må vi endelig ikke sige til Märklinisterne, hehe :-P

Og så glæder jeg mig i øvrigt til at modtage min seneste investering i en Østersø-ekspres stamme, nemlig en Sachsenmodelle #14411 DR Bauart ABm i korrekt længde.
Denne vogntype var nærmest et fast (og farverigt) indslag i Østersø-ekspressen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak