Roco og rp25 hjul?

af mr-data, 18/8 2014, 10:08 (3536 dage siden) @ UTJ

Jeg er helt enig med dig, men til trods for de mange gode tiltag du nævner, kører min E-maskine, 3-ledermodel, stadig ikke helt tilfredsstillende. Folk med stor indsigt på området, vil vide at det er slæbeskoens placering der forkert; og den kan ikke flyttes! 2-leder udgaven kører efter sigende helt pænt, efter at de nævnte ændringer er foretaget. Men flangerne på de store trækhjul er altså meget små, når man kører på Märklin C-spor!

Det er umuligt at få plads til større flanger på drivhjulene - klag til konstruktøren for 100 år siden.

Næh du, det vil være helt malplaceret. Klag hellere til Heljan for at have produceret en model i så tæt på nøjagtig 1:87 i forhold til forbilledet, som det er teknisk muligt. Heljan har flere gange forsvaret sig med, at flangerne ligger inden for NEM-normerne, og at det må være folks anlæg den er gal med.

Og jo, jeg er udemærket godt klar over at dit indlæg kunne være ironisk eller sarkastisk.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak