Avatar

Gennemsnitshøjden på grantræer

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 17/2 2014, 10:55 (3731 dage siden) @ AndreasM
redigeret af Carsten B. Thomsen, 17/2 2014, 11:00

Bliver udvoksede træer på ca. 30 cm ikke for høje på en H0 bane !


Det synes jeg ikke, det giver bare nogle andre muligheder med landskabet omkring banen. Der er selvfølgelig forskel på et dansk landskab og et alpelandskab, men jeg nyder nu mine høje træer :-)

Hej Andreas

Det kan jeg godt forstå - for det ser ganske og aldeles godt ud med træer i en virkelighedstro højde som her.
Det er et glimrende eksempel på, at træer i "have-højde" á la Noch/Busch/Heki vitterligt ser alt for klejne ud som fristående træer i det åbne landskab.

Nogle klubber "dyrker" det med virkelighedstro træer (og placering) - på NMJK ses der f.eks. omkring Suså-broen træer af en vis højde (se f.eks. "Lokomotivet" nummer 98, side 15), og det ser aldeles fremragende ud.
Og i Ribe Historiske Jernbane Model Selskab dyrkes emnet virkelighedstro landskab i en grad, så man kan forledes til at tro, at det slet ikke drejer sig om en model, men om 1:1 - se evt. billeder her, hvor der er megen inspiration at hente!.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak