MZ min yndlingsmaskine

af UTJ, 16/6 2013, 07:01 (3968 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

runde puffere og skørt, passer til sidst i 70'erne, og den mangler også rangergreb på fronten.. rent teknisk kunne den også være bedre..


Ja, det kommer jo an på hvornår i 80´erne man kører. Jeg ved ikke præcis hvornår MZ 1459 blev ombygget, men flere lokomotiver kørte ind i 80´erne med runde puffere. Se her

Men hvis du kører midt/slutningen af årtiet duer det selvfølgelig ikke...

Johnni


Hej Johnni

Jeg kører '83 til '90 :-)

Så er fyrkantiga mest korrekte. pufferne blev udskiftet over en meget kort tid og vist nok omkring 1983 (se nogle "På Sporet"-årbøger).

OT, og dog: husk lige til en anden gang (for din egen skyld) at yndlingmaskine staves med "d". En yngling er en ungdommelig størrelse, men ikke noget der nødvendigvis betegner "like MZ" ;-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Banernes Biler

Banernes Biler
Pris 310 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak