MZ min ynglingsmaskine :-)

af Steff, 19/2 2013, 15:31 (4085 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Go´eftermiddag Jan.

Du har allerede fået et godt bogligt link, men jeg synes nu også at du skal anvende dette link, der jo udelukkende beskæftiger sig med nok MZ største udfordringer, nemlig DAN-LINK:
http://www.hauerslev.com/danlink/index.htm
Ikke alene som togmaskine, hvor der dagligt blev kørte "slævere" op til engang imellem 2000 tons, men også som rangerlokomotiv på Lersøen og Østerport i forbindelse med at trække stammer til og fra færgerne. Og så IKKE at forglemme at netop MZ IV var MASKINEN på indre godsring p.g.a. dens størrelse og antal HK samt lyddæmpning.
Så ja, jeg deler fuldt ud din beundring for denne maskintype (selvom den ikke damper:-) ).
Håber du må finde nogle gode billeder og inspiration til dit MJ anlæg. MZ IV kunne jo i virkeligheden hive af med alt det, man kunne hægte på krogen, så det kræver sit modelbaneanlæg!!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak