MZ min ynglingsmaskine

af Jimmy, 26/2 2013, 11:45 (4078 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej.

Nu når snakken går på MZ, har jeg en lille historie tilbage fra 1980erne her i Struer. Jeg var omkring 9-10 år, og skulle med min far som også er lokomotivfører ud at kører i MZ trukket IC-tog fra Struer til Fredericia. Toget holder over i spor 5 på stationen klar til afgang, min far skal lige over og hente noget på stationen.

Mens jeg sad der alene på MZern, var jeg faktisk lidt bange. For det første er en MZer mega-stor når man kun er 9-10 år, og jeg sad hele tiden og tænkte på hvad nu hvis den begynder at kører af sig selv. Jeg vidste ikke så meget om tog dengang. Men åndede lettede op igan da min far kom tilbage, resten af turen gik fint.

Har også været på thybanen med MZ, men det gik ikke ret lang tid så blev de forvist derfra igen. På grund af sporets tilstand.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Erindringer fra Præstøbanen

Erindringer fra Præstøbanen
Pris 490 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak