H.O. System.

af Torben Z. ⌂, Vallensbæk, 15/5 2013, 09:47 (4008 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Hej Erik.

"Nettet" gav ingen adresser, så der var ingen hjælp. Poser med signaler og lign. var fotograferet, men ingen adresser på det jeg fandt.

Nu er det "lukket ud", --mon der så ikke skulle være en eller anden, der har / kan finde adressen. De kan jo også have "boet" flere steder (det gjorde Pionérekspressen") eller måske have haft både en "administrationsadresse" og et fabrikationssted ???

Iflg. oplysningerne i mit arkiv startede H.0.System omkring 1960/61.
Den først kendte omtale af firmaet findes i Hobby Bladet nr. 14 fra januar 1961, og på det tidspunkt var adressen Ulkær 27 i Valby.

I midten af 1965 flytter man til Gl. Gadelandet 4 i Brønshøj og synes på det tidspunkt også at være grossist / forhandler af VAU-PE byggesæt.

I øvrigt overtog Kim fra Hobbycenteret på Østerbrogade en gang i 1990'erne restlageret af signaler (rå, delvis færdige samt færdige) fra H.0.System

I arkivet på www.danskmodel.dk har jeg flere indskannede brochurer / kataloger og prislister med sortimentet fra H.0.System.
Dog synes jeg aldrig at være stødt på Steff's brochure tidligere.

Kommer tid, kommer råd, så på et tidspunkt får jeg nok også fotograferet og skrevet lidt om modellerne fra denne produktion på min hjemmeside.

--
Mvh.
Torben Z.
www.danskmodel.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak