H.O. System.

af Steff, 13/5 2013, 15:50 (4010 dage siden) @ Erik V. Pedersen

God eftermiddag Erik!

Det var lige godt sa….! DET var jo MIT område i over 25 år! Gammel Gadelandet ligger jo lige til venstre for kroen og løber op mod Gadelandet og dermed Voldparken/Arrildsgård/Kobbelvænget. Men HVOR lå den fabrik – må være absolut lille. Jeg kan overhovedet ikke erindre andet end et par to eller tre etagers ejendomme til venstre, en lang mur til højre og så længere oppe de små husmandshuse og selvfølgelig branddammen og de store par gårde længere oppe. Men en fabrik for MJ? Helt tom. Det nærmeste legetøj jeg kan komme i tanker om, er legetøjskælderen til højre uden for billedet ved posthuset og til venstre i BIO bygningen ”Franks legetøj”. Men HO SYSTEM, der skal jeg lige have noget hjælp. Eller var det op ad Husumvej mod Kildebrøndevej?

A pro pos gamle dage og modeltog, var lige inde og side farvel til ”Model & Hobby” i Frederiksborggade. De lukker i slutningen af denne måned og der er ved at være TOMT!! Mærkeligt, den forretning har eksisteret ”hele mit hobbyliv” og er nu ved at være væk! Men fandt da et par gamle 1:45 tegninger af DSB personvognsmateriel, lidt ”Modeljernbanen”, et DMI katalog fra 1961, de gamle DSB damplokomotivbilleder, hele serien, samt Rosenborg, Frederiksborg og Rundetårn i udklipsark. Men nu altså slut, desværre:-( .

Med venlig hilsen

Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Gribskovbanen

Gribskovbanen
Pris 470 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak