DMJU nyhedsbrev nr 11

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 1/4 2013, 11:49 (4044 dage siden) @ thomash
redigeret af Erik Olsen, 1/4 2013, 11:52

Jeg synes derimod at det er en kedelig tildens folk har, at når man kommer med kritik så får man altid (med streg under altid) smækket den sædvanlige smøre i hovedet, med at så kan man bare selv deltage og at det er frivillige der gør det. Kritik skal ikke ses som et angreb, men derimod som en hjælp eller ja en kritik så man måske kan blive bedre.

Den reaktion kommer fordi folk hader at andre blander sig. De vil gerne have ros, jo mere uhæmmet des gladere bliver de. De vil aldrig have kritik selvom kritikken kan være nok så konstruktiv og velment.

Den værste kritik man kan komme ud for, er kritik baseret på fakta. Jeg offentliggjorde engang et billede af en model af en G-maskine under bygning der tydeligt viser at jeg på modellen havde anbragt nitter til at fastholde skorstenen på røgkammeret. En læser kommenterede at disse nitter i virkeligheden var bolte og derfor så anderledes ud.

Den slags kritik er forfærdelig. Hvis folk blot kunne lade være at blande sig i noget der ikke rager dem, og nøjes med at komme med uhæmmet ros i stedet med at fremkomme med faktuelt baseret kritik, ville verden blive et meget bedre sted at leve i.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak