DMJU nyhedsbrev nr 11

af Tonny Andersen, 31/3 2013, 13:29 (4045 dage siden) @ Steff

Jeg har modtaget DMJU's nyhedsbrev de seneste 3 år, fordi jeg er kasserer i Modeljernbaneklubben H0-87 i Odense. Jeg syntes DMJU gør et fint stykke arbejde med nyhedsbrevet. Vi printer det ud, og hænger det på klubbens opslagstavle, så alle medlemmerne får en mulighed for at følge med i hvad der sker.

DMJU-Nyhedsbrev er ikke noget tidsskrift i stil med "Spor & Baner og "Lokomotivet", det er et nyhedsbrev. Et hvert tidsskrift og nyhedsbrev er afhængig af informationer udefra. Man kan ikke lave det hele selv, selv om det mange gange ender med at blive resultatet. Et nyhedsbrev er kun så godt som medlemsforeningerne gør det til, og indholdet bliver ikke bedre af er fancy layout.

Jeg har selv været redaktør for et landsdækkende hobbyblad i stil med "Spor og Baner". Der er kun meget få der gider biddrage, men mange der har holdninger. Jeg har også igennem over 10 år været kasserer og formand i forskellige foreninger inden for en anden hobby. Til hver eneste generalforsamling sad de samme personer og brokkede sig over alt muligt. Når vi foreslog dem at deltage aktivt, havde de aldrig tid, men der var alligevel det faste indslag hvert år til GF.

Er der noget man er utilfreds med, så er den bedste måde at ændre det på, at stille op med idéer i en bestyrelse eller arbejdsgruppe. Brok fra sidelinien hjælper ikke, men der er generalforsamling i DMJU den 6. april i Køge :-D


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Broer og baner til Frederikssund

Broer og baner til Frederikssund
Pris 340 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak