Bladet "Signalposten" - hvad med arkivet, alt OK

af Steff, 30/1 2013, 09:06 (4114 dage siden) @ UTJ

I tilknytning til UTJ kan jeg tilføje, at tiden var en anden og høflighed og aftaler blev overholdt.
De fleste manuskripter var normalt håndskrevne, men en del blev dog også afleveret maskinskrevet.
Når redaktøren (Holtrup) havde fået det "sat" på sin skrivemaskine og korrekturen godkendt af forfatteren, blev hele det oprindelige manus tilbagesendt. Det samme gjorde eventuelle illustrationer og billeder.
Da bladet lukkede, blev tidsskriftet Lokomotivet gjort opmærksomme på, at alle artikler eller dele deraf, var tilbagesendt og kun Holtrups egne ting forblev i Brønshøj. Men bladet kunne selvfølgelig trække på informationer fra disse.
Lokomotivet - og sikkert også Jernbanen og Togfløjten - har så fra de "gamle forfattere" fået halvfærdige artikler eller hjælp i anden anledning herfra. Så det er min klare opfattelse, at ingen artikler fra udefrakommende lå i Brønshøj og at artikler eller dele deraf fra andre er blevet anvendt, f. eks. i bogen om de Sjællandske Damplokomotiver etc.
Holtrups billedarkiv blev overgivet til Danmarks jernbanemuseum.
Hvad der er sket med de andre skribenters arkiver og billder ved jeg ikke nøjagtigt, men de fleste kom i "gode" hænder og der er således ikke noget at frygte, heldigvis.

Fortsat god dag!

Steff


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak