Bladet "Signalposten" - hvad med arkivet ?

af Erik V. Pedersen ⌂, 28/1 2013, 11:31 (4116 dage siden) @ jaer

Da Signalposten gik ind, hvad skete der så med evt. arkivmateriale ? Jeg tænker her på tilsendte, men aldrig eller kun delvist publicerede artikler?

Det var ikke stofmangel, der prægede bladet, så der må have ligget en del, og der ses også nogle artikelserier, som aldrig blev færdige.

/Jan

----------------------

Hej.

Som den eneste og den sidste af tidsskriftet SIGNALPOSETN´s seneste redaktion, er jeg måske den, der kan / burde kunne kaste en smule lys over spørgsmålet.

Her må det vel først og fremmest huskes, at SIGNALPOSTEN var et privat-udgivet blad. Som Ulf Holtrup (næsten) altid skrev: Det var hans "hjertebarn". Det har vel derfor i høj grad været Holtrup´s familie, der har forestået boets afvikling, og dermed er der næppe andre, der ved så meget mere om denne del af bladets afslutning. I øvrigt var bladets udgivelse jo standset inden Holtrup´s død, så han kan/kunne jo også selv have skilt sig af med det materiale, der ikke længere var aktuelt.

Mængden af arkivsager/uafsluttede artikelserier ??? Der var nok uafsluttede artikelserier, men her har flere af de manglende afsnit sikkert heller ikke været skrevet. Det var i de sidste år et stadig stigende problem, at få sådanne serier afviklet, efterhånden som redaktionsmedlemmerne gav op pga. deres alder, eller helt gik bort.

Overskudslageret af blade blev -som jeg erindrer det- overdraget en vore veteranbaneklubber til salg til fordel for klubbens/foreningens drift, og fotosamlingen (papirfotos og negativer) blev overdraget til Jernbanemuseet.

----------

Dette er vist, hvad der er at sige til ovenstående spørgsmål.

Erik V. Pedersen
www.evp.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak