Hjælp til at bygge Roskilde remise

af Steff, 9/9 2023, 09:25 (231 dage siden) @ Sebastian Buur Petersen

Kære Sebastian

At jeg skrev som jeg gjorde er ud fra den betragtning, at jeg jo ikke ved hvilken stand din remise skal have. Tror sættet er opbygget fra de tegninger der findes på "Jernbanekilder". Derfor er det jo som originalen så ud.

Da remisen jo i museumstogs tid blev indrettet som et værksted, kom det under bl.a. arbejdstilsynets område og skulle opfylde de herfra stillede krav til indretning og de ansattes uddannelse.
Derfor blev der trukket rørføring og ændret indvendigt med bl.a. nye indvendige vægge/afskærmninger, udsugninger over maskiner, nye el-installationer, ny brandsikring med bl.a. vandforstøvere mv. Altså stod den del af remisen ikke i original tilstand.

Den øvrige del op mod Slagteriskolen var næsten bevaret i sin originale tilstand, hvorfor jeg tror det er den del du skal "se på" til din remisemodel.

Håber at der er flere på siden der kan hjælpe med billeder, for der har været i hundredevis af besøgende der har taget billeder.

God weekend til alle.

Steff


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak