Hobby (marked) messe Rødovrehallen

af Steff, 5/3 2023, 12:40 (418 dage siden) @ Torben Z.

Kære alle

Jeg så/hørte ikke om ikke kendte nyheder hvad 1:87 model jernbane angår, men masser af gode og spændende nyheder og tilbud, hvad den elektroniske del angår, lys lyd, dekoder, røg m.v.

Når jeg ser ud over hallen minder det mest af alt om en mellemting mellem Frederiksberg hallens ”legetøjsmarked” og ophørsudsalg af enorme mængder af ”nyt” Märklin materiel, herunder vognsæt i alle varianter, godsvogne, passagervogne, berømte ekspresser og, og, og. Og så er der de sædvanlige tilbud på brugt – igen hovedsageligt Märklin.

Nogle store forhandler salgsboder er for et pars vedkommende ”gamle forhandlernavne” videresolgt/ændret til nyt ”internet/forhandler navn”. Altså ”lagersalg”. Om det er billigt eller dyrt ved jeg ikke, da jeg ikke har kendskab til priser i ”de små størrelser” H0 og N (sorry).

Det jeg synes gør messen (det er vel rettelig et marked) interessant er efter min mening, de mange salgssteder med tilbehør, værktøjer, maling (hvad er der blevet af de gode gamle dåser???) fortrinsvis til spray, bygninger i plastik, laserskåret plastik/træ, modeltræer og andet til udsmykning af modeljernbanen, en enorm udvikling.

Inspirationsmæssigt er/var der 2 STORE spor 1 anlæg, hvor 1:32 kommer til sin ret, LEGO tog anlæg (det er noget af en udvikling der er sket, flot, flot), et par flotte H0 og TT klub udstillingsanlæg og et LGB. Endelig vistes der lidt med de store ægte damp haveanlæg.
Ved ”siden af” modeltogene er der, ”levende udstillinger” fra klubber der bygger modelskibe i stor størrelse samt fly- og militærmodeller i IMPS modelregi. Sidst var der meget lidt legetøj, kunst og lidt helse.
Sluttelig lidt reklame for Sporvejhistorisk selskab og DMJU samt en bogstand med fortrinsvis svenske bøger om jernbaner.

Fælles for alle, engagerede og hyggelige mennesker at tale med.

Personligt synes jeg det er hyggeligt at komme til Rødovre (med eller uden rabatkort ha-ha, det sparede betyder nok INTET i regnskabet) og se gamle venner og få inspiration og måske købe lidt tilbehør, da det nu er samlet et sted. Men ”Messe” i gammeldags forstand er det ikke, mere ”Døllefjelde Musse”, men det er jo også OK! Det hele samlet på et sted 2. gange årligt også uden St. Bededag.

Steff


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak