Spor 1 model af DSB litra PJR m. fl. I 3D print.

af Claus Nielsen, 25/2 2022, 09:50 (784 dage siden) @ Steff

Hej Steffen
Det er en smuk vogn. Med en fortid i skalaen har jeg set din beskrivelse af bygningen (eller hvad man nu skal kalde det, når der er tale om 3D-print) på Spor 1 nyt. Det er et imponerende arbejde du har udført. Bliv endelig ved med at vise fine ting her og på Spor 1 nyt.

Jeg har eksperimenteret lidt med 3D både i 1:35 og i min nuværende skala 1/19. I 1/19 har Epokemodeller udført aksellejehuse, fjedre og styr til et Pedershaab-lokomotiv i 3D-print. Jeg har leveret fotodokumentation og hovedmål, Epokemodeller har udført tegninger, design og print. Se mere om lejerne på Nystrup Grus-bloggen.
[image]
Samling af de enkelte dele til et PM-leje/fjederophæng fra en type FD eller BWD.

På det seneste har jeg anskaffet nogle 3D-printede figurer fra Storbritannien i 1/19. Meget fine og livagtige stillinger og proportioner (der er tale om scannede virkelige personer), men i min store skala er der endnu lidt udfordringer med de finere detaljer. Mere om den seneste figur findes her.
[image]
Jernbaneentusiast på besøg ved Nystrup Grus. Pæn i tøjet, men med et beskedent Agfa Synchro Box-kamera.

Der er ingen tvivl om at der kan laves fine ting i 3D, men det kræver indsigt, dygtighed og en god designer og printer. Jeg planlægger selv yderligere dele til selvbygning - og vil benytte mig af dygtige leverandører igen.

Mvh
Claus N


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak