Heljans MAK AC

af peterw, 10/2 2022, 09:11 (898 dage siden) @ nb

Hej,

Jeg havde en Uhlenbrock FRU liggende, så det var et forsøg værd. Og det virkede - indtil jeg kortsluttede et eller andet, og så var FRen død. Men vejen var banet, så en Märklin-decoder fra et ombygningssæt 60760, blev loddet på et 8-benet stik lig FRUen - decoderen var tilovers fra en anden ombygning. MAKen kører blødt og lydløst, fin, langsom start, MEN slæbeskoen er et problem, der er ikke plads i området ved blindakslen. Ved andre HELJAN-justeringer har jeg med held anvendt Märklins slæbesko, men det går ikke her, pladsproblem. Så - hvad har andre gjort????

Jeg har ikke nogen Heljan-MAK, men ved andre nylige ombygninger har jeg med held benyttet Brawa's "Silencio" slæbesko der er meget tynd/flad, den er et god bud hvis problemet handler om plads i "højden".

Mvh
Peter


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

På Sporet Af 2022

På Sporet Af 2022
Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak