Fritrumsprofil og porte?

af Jan K., 22/1 2022, 17:31 (425 dage siden) @ Erik Olesen

En lille tilføjelse om privatbanernes situation mht. at "bygge efter materiel"...

Som nævnt er udgangspunktet Kolding Sydbaners remise, se Signalposten 1989/4 s. 161ff.

Tegningerne af arkitekt Robert V. Schmidt er kommet retur fra "Statens Tekniske Tilsyn med Privatbaneanlæg M.V." med bemærkninger.

På snittegningen ses et notat "a" som er en rettelse for frihøjden til røgaftrækket...! og en korrektion for afstanden mellem bjælkerem og tværstiver...

[image]

På plantegningen flytter tilsynet også brandvæggen: "flyttes til næste spor"... hvilket vel giver god mening, da smedjen og olierummet derved inkluderes bag væggen?

[image]

Gad vide om tilsynets notater er i grøn eller rød farve? Kunne godt tænke mig bedre materiale, men vides det, hvor det befinder sig?

Jeg er forøvrigt ret overbevist om, at selvbygget/ombygget materiel skal overholde profilerne "Vogne" og "Trækkraft". Alt materiel skal jo regelmæssigt indsendes til godkendelse og revision før ibrugstagning.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

På sporet af 2015

På sporet af 2015
Pris 180 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak