Fritrumsprofil og porte?

af Jan K. @, lørdag 22. januar, 2022, 17:31 (158 dage siden) @ Erik Olesen

En lille tilføjelse om privatbanernes situation mht. at "bygge efter materiel"...

Som nævnt er udgangspunktet Kolding Sydbaners remise, se Signalposten 1989/4 s. 161ff.

Tegningerne af arkitekt Robert V. Schmidt er kommet retur fra "Statens Tekniske Tilsyn med Privatbaneanlæg M.V." med bemærkninger.

På snittegningen ses et notat "a" som er en rettelse for frihøjden til røgaftrækket...! og en korrektion for afstanden mellem bjælkerem og tværstiver...

[image]

På plantegningen flytter tilsynet også brandvæggen: "flyttes til næste spor"... hvilket vel giver god mening, da smedjen og olierummet derved inkluderes bag væggen?

[image]

Gad vide om tilsynets notater er i grøn eller rød farve? Kunne godt tænke mig bedre materiale, men vides det, hvor det befinder sig?

Jeg er forøvrigt ret overbevist om, at selvbygget/ombygget materiel skal overholde profilerne "Vogne" og "Trækkraft". Alt materiel skal jo regelmæssigt indsendes til godkendelse og revision før ibrugstagning.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Tog mod Gedser perron 1!

Tog mod Gedser perron 1!
Pris 229 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak