Nye bananvogne fra ACME

af kka-dk, 8/11 2021, 11:49 (912 dage siden)

Nej,

ACME er ikke kommet med endnu en spændende nyhed der kan bruges på danske anlæg. Men Sgns-vognene, som er en af de vogntyper jeg har savnet mest på markedet de seneste +20 år er måske en smule skuffende. Har jeg bare været uheldig, eller har andre også fået bananvogne i stedet for containervogne?
[image]

Og ja, jeg går naturligvis til min forhandler når denne åbner i morgen. Jeg ville blot høre om mine to forskellige sæt med i alt fire vogne var enkeltstående fejl, eller andre har det samme problem med bøjede vogne? Det er retfærdigvis ikke helt så slemt som på billedet, når vognene står på anlægget, men de er stadig ikke lige.

Vægten er mildest talt heller ikke imponerende - de kan stort set ikke køre uden containere; vognene alene vejer 43g, iflg. NEM 302 skal den veje mindst 90g. For god ordens skyld er det ikke unormalt at åbne vogne ligger i den lave ende eller en smule under NEM-grænsen, men dette er noget ekstremt. De ville have haft gavn af en metalfremstillet undervogn.

Men bortset fra det er det flotte vogne og containere. Til den ikke helt lave pris forventer jeg blot vogne der er nogenlunde lige og med nogenlunde køreegenskaber på normale hjemmeanlæg.

Med venlig hilsen
Klaus K.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak