Avatar

Fireakslet MO på vej fra Heljan

af Futfar, Kajerød, 28/12 2020, 17:16 (1208 dage siden) @ Bent Larsen

HELJANs første løft i flok projekt gik da godt nok, og der er efterfølgende solgt mange MX, jeg var med KMJK på besøg hos HELJAN da projekt MX blev startet.

Nu var jeg så ikke klar over at 'projekt MX' oprindeligt var et 'løfte i flok' projekt. Jeg kan så blot konstatere, at de 6 stk. Heljan MX jeg har - som nævnt andetsteds - kører helt perfekt, både med ESU lokpilot og ESU loksound.

At købe loks i samlesæt, ligger mig så evig fjernt - hvorimod jeg ikke har spor imod at forbedre/ombygge div. loks så de passer til mine behov.

Jeg har eksempelvis ombygget flere meget gamle analoge Märklin loks til digitalt, helt uden problemer!

Men som du rigtigt anfører, er samlesæt - a la IKEA - nok ikke besværet og evt. økonomisk fordel - værd. Jeg vidste i øvrigt ikke at der stadig fandtes sådanne 'samlesæt' for loks?

Og ja, det danske marked er af beskeden størrelse, men priserne er steget langt mere end stort set alle andre priser i DK de seneste ca. 20 år. (Jeg er ikke i besiddelse af statiske tal for pristal/pristalsreguleringer i nævnte periode, og da slet ikke hvad priser på modeltog angår). Jeg er ikke DJØF'er...

Og lad os så lige tage den med: Du kan da bare lade være med at købe noget hvis du ikke har råd! Et argument der er svært at komme uden om, så 'so be it'..

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Eventyrlige Rejseberetninger

Eventyrlige Rejseberetninger
Pris 170 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak