Avatar

Fireakslet MO på vej fra Heljan

af Futfar, Kajerød, 25/12 2020, 15:42 (1211 dage siden) @ Bent Larsen
redigeret af Futfar, 25/12 2020, 16:36

Hej
Er det stadig AC/DC hjul de bliver leveret med ?
Vh
Bent Larsen

Egentlig burde det jo være ligegyldigt.. ESU kan lave både loks og vogne til både AC og DC på samtlige enheder. Om de så har lagt et 'guldæg' skal jeg ikke gøre mig klog på, men samtlige af deres modeller kører perfekt på både 2 og 3-leder spor. På deres loks, er det kun et spørgsmål om at køre med, eller uden slæbesko, på samme lok forstås.

Jeg kører på C-spor, og har aldrig oplevet problemer med ESU's materiel, hvorimod jeg har ofret en mindre formue på hjulskift af næsten alle andre fabrikaters materiel. På vognene er arbejdet ikke overvældende - men dyrt når man har rigtig mange af dem - hvorimod det er en helt anden sag med loks, især damploks, hvor hjulskift er stort set umuligt, for de findes, mig bekendt ikke.
Konklusionen finder jeg så at være, at det kan lade sig gøre..:-P.

PS: hobby trades S og D maskiner er helt OK, men Heljans..... Og her kan jeg så tilføje, at en særdeles sagkyndig på området, efter ombygning - jeg ved ikke hvordan - har fået mine Heljan E- og PR-maskiner til at køre rimelig godt. Men det har så krævet en omfattende ombygning. Hvilket jo ikke burde være nødvendigt på fabriksnye maskiner...

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak