Tagrytteren søger medlemmer

af Peter S. @, Vejle, 27/8 2020, 08:53 (1310 dage siden) @ D 826

Hej Andreas

Det er dejligt at, høre at, i overvejer at, orientere jer imod Fremo og modulkørsel, jeg er selv Fremo medlem og sætter stor pris på fælleskabet.
Når der bliver talt om Stambord, kommer det i denne sammenhæng fra tysk, og forstås nok bedst som Fremo møde, og det være, privat, på kroen (Stamtisch), eller i et foreningslokale. Fremo behøver ikke være en fysisk klub, hos os i Kolding er næsten alle medlem af Fremo og af Kdjmk, og ja, det giver mange fordele, at have en fysisk klub, og Sjælland mødes man, under andre forhold, mig bekendt, og jeg kan tage fejl.
Fremo er nok mest udbredt i Jylland, og vi vil alle glæde os til at, der kommer flere til på Sjælland, så håber i kommer i gang.

Vedr. Fremo modul ende gavle, så har stationer f.eks. kun Fremo modulgavle i ind og udkørselen, og en del kurver, feks. en radius 2000 mm. 90 graders kurve,der har overhøjde på skinnerne, kan ikke skilles ad og samles med standard gavle, i midten, så der er mange begrænsninger.

Jeg har selv bygget en havn på 5 m. og der er ikke Fremo gavle på , men den kommer da til træf alligevel.
Modul kasser fås i øvrigt, færdig udskåret til billige penge, og vælges ofte, når man ikke lige har adgang til rundsav mm.

Spørge gerne, om alt vedr. moduler og fremo, er sikker på der er mange der vil hjælpe med råd og vejledning, og det behøver ikke være med besøg, det kan også være via skype, teams sig til.....

Og velkommen til en fantastisk side af hobbyen, og tag gerne et kig på hoved strækningen med Nordpilen, fra et af vore seneste træf, i Givskud.
Turen starter på HH fiddle yarden, går via den tyske strækning til DK afsnittet, længden for denne strækning er ca. 200 m. desuden er der privat bane afsnit, og sidebane med færgetrafik, til 1 distrikt.
Fremo kan noget, så er man til trafik, køreplaner, intensitet, fragtkort, lange godstog op til 4,5 m-80 aksler, lokomotivskift ved grænsen, Lyntog deroverføres med færgen fra første distrikt og skilles/samles, så er Fremo er godt bud.

https://www.youtube.com/watch?v=BRN7QEZ1aiE

Mvh Peter


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak