EEP Eisenbahn-Simulation

af TransEuropa, 2/5 2020, 20:07 (1455 dage siden) @ TransEuropa

(Forsat fra indlæg herover)

Er der så overhovedet nogle med jeres offset herinde der kunne falde for EEP? I princippet ja. Fordi EEP er skabt af fuldblods togfans, med togfans og til togfans. Måden de arbejder med sporlægning, tog og regelsæt bærer tydeligt præg af en meget høj grad af nørderi. Man kan bygge en bane i TS eller TF meget hurtigere end i EEP. Men detaljegraden og kærligheden til ægte små togdetaljer er meget højere. De kan snakke i timevis om hvordan en kurve skal lægges. Hvilken type mast der er bedst at bruge på en viadukt. Og lignende. Det vil samtidig være en fordel, hvis man ikke er ikke er bange for at åbne et 3D-program og lige lære lidt basic skills. For så kan man - med min hjælp - pludselig komme relativt langt med at skabe danske (og andre) scenarier.

Jeg har med fuld overlæg ikke kun beskrevet Danmark i EEP, men har taget de tyske togtosser rundt i hele verden. Jeg har bygget en stor lufthavn baseret på Karup & Skrydstrup. Jeg har lavet baner i Sverige, Norge, USA, Iraq, Israel og Sydøstasien samt hygget mig med at beskrive København i 1019. Og til jul introducerede jeg tyskerne for det relativt danske fænomen "julekalenderen", da jeg lavede en bane, der tog dem rundt fra Gammelby, til Vinterbyøster, ned omkring Julerup Færgeby og tilbage igen.

Jeg elsker at bruge min baggrund i musik og multimedia, til at lave videoer på en helt anden måde end de har været vant til. I er velkommen til at kigge på min Youtube-kanal, så I kan se mine tumlerier.

https://www.youtube.com/channel/UC4GzyUSOY9CCcC7XSfuIBPw

Men der er et aber-dabei.

Grunden til at jeg har holdt mig lidt tilbage for at udbrede mine ting, er fordi jeg er lidt kreativ nærtagende. Én ting jeg altid har hadet intenst gennem hele mit kreative liv, er mennesker der oplever og reagerer på det man har lavet med: "Det ser godt ud men..." og så en lang smøre der blot bærer præg af fejlfinding.

Kreativitet trives bedst ved udveksling af inspiration. Når det går over i "Find fem fejl" så dræber det kreativitet. Jeg er dybt bevidst om at ALT jeg laver i EEP er smækfyldt med fejl. Men mange års arbejde med kernen i kreativitet, har lært mig, at fejlsøgerne sjældent udvikler sig særligt meget. Det er inspirationssøgerne, der rider ud over stepperne og udvikler sig hurtigst og mest interessant. Så bær over med mig, hvis jeg ikke svarer på kritik jeg ikke har efterspurgt. Jeg har aldrig været god til at tackle fejlsøgere, men elsker at hygge mig med inspirationssøgere.

Derudover er I meget velkomne til at spørge løs om EEP. Jeg skal nok prøve at holde øje med siden, så jeg kan bistå med svar. Jeg tror desværre ikke EEP er et spil for de fleste herinde, men omvendt er der måske nogle få, der kan få samme fantastiske oplevelse med det som mig.

Kjærligst
Dennis aka TransEuropa


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak